Back on track

Na een enthousiaste start met mijn Kindercoach praktijk is het tijd om deze eens goed onder de loep te nemen. Het eerste jaar wat trajecten gehad en vooral pubers begeleidt met hoe om te gaan met huiswerk en het leren van toetsen op de middelbare school. Ik genoot van die slungelige jongens, veelal met een goed gevoel voor humor. Maar geen idee hadden hoe je dit nou aanpakt en als je het aanpakt dat het ook zoden aan de dijk gaat zetten. 

Wat privé gebeurtenissen, een drukke hectische baan en een Corona jaar maakten dat de focus op mijn praktijk een stuk minder was en ik deze gebeurtenissen/omstandigheden voorrang gaf. Toch liet mijn praktijk me niet los. Hoe wil ik het tij keren? In elk geval waar ik zelf invloed op heb. 

Een aantal dingen is intussen gelukt:

✅ privé een rustiger vaarwater

✅ een veel beter passende baan als pedagogisch coach

✅ wat wil en heb ik te doen met mijn praktijk? Er staat al wel een vink, maar dit is nog niet afgerond.

I’m working on it.

Actie

Dat er wat moet gebeuren, daar was ik al een poosje achter. Maar hoe dan? Het erover blijven nadenken kun je wel aan mij overlaten. Maar wat er echt nodig is, is actie.

Dus besloot ik aan het begin van de zomervakantie een back on track Summerschool te gaan volgen bij Marlies van der Hout. 

Terug naar de basis en van daaruit verder bouwen. Op de gekste momenten poppen er allerlei gedachten en inzichten op.

Is het confronterend? Ja

Is het af en toe eng? Ja

Is het ook leuk? Ja

Inzichten

Ik heb intussen 2 modules afgerond en wat schrijfoefeningen en wat je van daaruit vertaald naar je eigen praktijk is voor mij het volgende:

  • Balans zoeken, leren en ervaren, stevig fundament bouwen
  • Hoe hou je je staande als er in een periode veel gebeurt
  • Ondersteuning vragen
  • Het per periode bekijken, niet te ver vooruit
  • Mindset en jouw invloed erop
  • Besluiten nemen, verantwoordelijkheid nemen
  • Doelen stellen, uitvoeren, consistent zijn
  • Dingen oefenen die je lastig of eng vindt
  • Terugkijken hoe het is gegaan, leerpunten eruit pakken
  • Je mag leren en oefenen
  • Je mag fouten maken
  • Je mag om hulp vragen

Hiermee ga ik module 3 in en ben nieuwsgierig wat dit me gaat brengen. Vast iets moois, daar vertrouw ik op.

I’ll keep you posted